Wednesday, October 6, 2004

QX Diaries - Gossen

Gossen sjunger falskt. Nynnar på någon visa. Står bredvid och låter oerhört illa.
Glad är han också, oförtjänt glad.

Jag borde vara den som var glad, men han står ju där och nynnar den där jävla visan. Han förstör allting och gör mig irriterad istället.

Jag försöker läsa vidare i min bok och låtsas som ingenting. Som om det regnar.
Det är en bra bok som jag skulle vilja läsa under lugnare former. Jag skulle vilja kunna koncentrera mig på den och ta den till mig.

Gossen sjunger vidare och börjar dessutom skratta mitt i allt.
Skitungen. Skitmorgon. Jag börjar koka, vill nypa honom hårt i armen - på insidan, där huden är tunn, där det gör som ondast.
Men det skulle aldrig bli bra. Gossen skulle säkert rycka mig i håret då, som hämnd och det gör rätt ont det med.

Sedan... innan man visste ordet av skulle det bli kallebalik och blodigt allvar av allting.

No comments: