Friday, June 4, 2004

QX diaries - Nostalgi-tripp!

Jag har en stor rosa kartong med memerobilia.. tog fram den igår.
Hittade och gick igenom gamla dagböcker..

Ok, det här med dagboksköret har verkligen gått i vågor genom åren. första anteckningen är från julen 84.. rätt mallig, med fattigt vokabulär samt svår dyselexi (vilket är förlåtligt för en etta-gluttare) så plitade jag ner något om att det var "jete-rolikt" att det var jul.
Annan dagbok.. Högstadiet!

En arbetskamrat har en son i tonåren, han lirar i ett band, han e 15, han tycker att bandet är bra! "Vi lirar exprimentel punk" säger han stolt, coolt, självsäkert. I nästa sekund står han framför spegeln och har ångest över nån finne som gör att han inte kan kliva utanför dörren idag.
Så var det
...Det fanns en tidning som hette OSA när jag var en något äldre tonåring. Genom den kunde man sommaren för 10 år sedan skriva ett brev till sig själv om 10 år. Därmed kommer jag alltså nu i sommar att få ett brev från mig själv som 17-18 åring.
Jag minns inte vad jag skrev, men ändå. Spontant kommer jag nog att vilja svarar något. Annat: När börjar "så funkar det" igen?
Jag undrar varför man kallar finnar för finnar (alltså acne)? Men dom har väl redan spelat in alla avsnitt dom ska köra antar jag.

No comments: