Monday, November 15, 2004

QX Diaries - Groundhog Day

"What if there is no tomorrow,
there wasn't one today"

Såg "Groundhog Day" igår kväll.. Den är faktiskt rätt så skojig.

Tänk om man vore sån själv.



Dagens fråga på QX är om du har hamnat i slagsmål någon gång.
Jag har aldrig gjort det.
Är det något man borde ha gjort för att sedan kunna säga att man har levt ett riktigt maxat liv.. en mental-det-här-borde-man-ha-gjort-sak?

Jag bet Henrik i armen när jag var 4 år. Han började gråta och sprang därifrån.
Då klättrade jag högst upp på lekasakshyllan och satte mig mellan bilbanan och lådan med trä-tågbans-rälsen.
Där började jag också gråta för Henrik var ju min bästa bästis. Jag ville ju inte att han skulle vara ledsen - minst av allt ledsen över något jag gjort.

Och genom korridorerna på dagis ekade Henriks gråt. Han skrek-grät sådär hjärtskärande.
Dagisfröknarna tröstade honom och alla tyckte dom nog att jag var rätt så dum.
Jag tyckte det jag också. Skitdum. Fan tog mig.

Jag grät betydligt tystare på min hylla.
Kan för mitt liv inte minnas varför jag bet honom.



Ska åka och simma med mamma idag.
Vi har inte gjort någon riktig mamma-dotter sak sedan jag bjöd henne på bio ("beauty & the beast") och hon somnade.

Hoppas hon inte somnar idag.

No comments: